بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از آیان و ایستگاه نوآوری شریف

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از آیان و ایستگاه نوآوری شریف

 | 

صبح روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و هیئت همراه ایشان از ناحیه نوآوری شریف بازدید کردند. در جریان این بازدید دکتر محمدصادق خیاطیان در نشستی مشترک با دکتر رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و دکتر بهنام طالبی، رئیس پارک علم و فناوری این دانشگاه، به بحث و بررسی پیرامون راهکارهای توسعه فعالیت‌ها و جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در ناحیه نوآوری شریف پرداختند.

در آغاز روز، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آیان و ۶ شرکت دانش بنیان مستقر در ناحیه نوآوری شریف بازدید کردند و از نزدیک با دستاوردها و دغدغه‌های این شرکت‌ها آشنا شدند. ناحیه نوآوری شریف با بیش از ۲۰ سال فعالیت در حوزه توسعه فناوری به یکی از مهم‌ترین بازیگران این صنعت بدل شده است.

علی عباسی، مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار آیان طی یک ارائه مفید ضمن معرفی محصولات قبضینو، پیشخوان۲۴، پنل سازمانی قبضینو و محصولات حوزه بازی از جمله مینی‌منچ،‌ دستاوردهای فعالیت ۶ ساله شرکت را نیز برای ریاست محترم صندوق نوآوری و هیئت همراه ایشان تشریح کرد. در ادامه نیز از چشم‌انداز پیش‌روی آیان را صحبت کرد تا دکتر خیاطیان و هیئت همراه ایشان بیشتر با برنامه‌ها و اهداف این شرکت آشنا شوند.

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از ایستگاه نوآروی شریف و شرکت آیان

در ادامه این بازدید، دکتر خیاطیان از چهار مجموعه دانش‌بنیان دیگر در باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان و برج فناوری شریف دیدن کرد. همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی پس از بازدید از مجموعه‌های دانش‌بنیان ناحیه‌ نوآوری شریف، در جلسه هم‌اندیشی با فعالان دانش‌بنیان در برج فناوری شریف شرکت کرد. در این جلسه که با بیان چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان همراه بود، خیاطیان پس از شنیدن چالش‌ها، قول مساعدت برای حل این چالش‌ها را داد.

دکتر خیاطیان درباره‌ی حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های حاضر در نواحی نوآوری دانشگاه نیز گفت: «در ناحیه نوآوری شریف، از مجموعه‌هایی که فعال هستند، حمایت‌های بسیار خوبی از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌های حاضر در برج فناوری شریف با حمایت‌های صورت گرفته توسط صندوق نوآوری و شکوفایی کار خود را شروع کرده‌اند. در سایر دانشگاه‌ها و نواحی نوآوری نیز می‌توانیم این حمایت‌ها را انجام دهیم. نظام تامین مالی که صندوق به همراه نظام بانکی و بازار سرمایه می‌تواند ایجاد کند نیز در خدمت مجموعه‌های نوآور است. حمایت از شرکت‌های نوآور و فعالان حاضر در اکوسیستم دانش‌بنیان کشور وظیفه‌ی اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است».

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بازدید از آیان

ناحیه نوآوری شریف به مساحت ۲۵۰ هکتار، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نواحی نوآوری و فناوری در کشور محسوب می‌شود که به صورت رسمی از ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این ناحیه که در محدوده طرشت تهران قرار دارد، در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت نوآور، ۱۹ مجموعه شتاب‌دهنده، ۱۵ صندوق سرمایه‌گذاری و ۱۰ مرکز نوآوری را در خود جای داده است. مهم‌ترین هدف این ناحیه، هویت بخشی و توسعه زیست‌بوم نوآوری دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

شرکت آیان نیز از آغاز فعالیت خود را در ناحیه نوآوری شریف آغاز کرد و در همین ناحیه رشد کرده است و حالا آینده روشنی را پیش‌روی خود می‌بیند و تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با توان بیشتری در مسیر فردای خود قدم بگذارد.