بازدید اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از ایستگاه نوآوری شریف و شرکت آیان

بازدید اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از ایستگاه نوآوری شریف و شرکت آیان

 | 

صبح روز دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ برخی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به منظور آشنایی با روند و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از ایستگاه نوآوری شریف و شرکت‌های حاضر در این ناحیه بازدید کرده‌‌اند.
در طول این بازدید، دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر طالبی رئیس پارک علم و فناوری شریف به همراه دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و دکتر فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت عتف در ایستگاه نوآوری شریف حضور پیدا کرده‌اند و با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.
در ابتدا، اعضای کمیسیون از شرکت توان اکسیر فارمد بازدید کردند. سپس در ادامه به منظور آشنایی با خدمات مدیریت پرداخت، آموزش دانش‌آموزی در زمینه اینترنت اشیا و حوزه سلامت در شرکت‌های دانش بنیان آیان، ورنای آتی، ویتا و سنتز حضور پیدا کرده‌اند..
مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان آیان، آقای عباسی در رابطه با گزارش فعالیت‌های ۵ سال گذشته آیان توضیحاتی را ارائه دادند. هم‌چنین محصولات شرکت مانند قبضینو و پیشخوان ۲۴ را معرفی کرده‌اند. در ادامه در رابطه با این صحبت شد که شرکت آیان می‌تواند در بخش ارائه خدمات دولت الکترونیک نقش موثری ایفا کند؛ اما برای رشد بیشتر نیاز به همکاری ارگان‌های دولتی در ارائه مجوز و دسترسی‌ها دارد.

سپس نشستی با حضور اعضای هیئت‌رئیسه و برخی از مدیران دانشگاه شریف در دفتر شورای ریاست دانشگاه برگزار شد. در این نشست، دکتر جلیلی با اشاره به مساحت ناحیه نوآوری شریف و حضور بیش از ۶۰۰ شرکت، ۱۹ شتاب‌دهنده، ۱۵ صندوق سرمایه‌گذاری و ۱۰ مرکز نوآوری، خاطر نشان کرد که دانشگاه به برنامه‌های فرهنگی تاکید زیادی دارد. هم‌چنین در ادامه به دستاورد‌های چند سال اخیر در رابطه با برنامه‌های راهبردی اشاره کرده‌اند و توضیحاتی در مورد اهداف آینده را ارائه دادند؛ چراکه بزرگ‌ترین هدف دانشگاه ارتقای توان مالی برای تبدیل شدن به سرآمد علم و فناوری و پیشگام، الگوساز و مرجع است.
در نهایت پس از جمع‌بندی نکات، دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوآوری مجلس شواری اسلامی با تاکید روی افزایش فعالیت‌های مربوط به فناوری دانشگاه و پارک علم و فناوری، قول همکاری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، رفع مشکلات زیر ساختی موجود و توسعه بودجه در سال ۱۴۰۲ را داده‌اند.

پرسیدن سوال اعضای کمیسیون از شرکت آیان

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس

گزارش آیان و توضیح آن

توضیح گزارش شرکت آیان